Polityka prywatności
1. Dane administratora
W zależności od tego, z kim się Państwo kontaktują, nawiązują relacje biznesowe bądź zawierają umowę, administratorem Państwa danych osobowych mogą być następujące spółki:
- KBZ Żuradzki Barczyk i Wspólnicy Adwokaci i Radcy Prawni sp. k. z siedzibą przy ul. Zabrska 17, 40-083 Katowice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000953480, NIP: 6342352461, REGON: 276462519, adres poczty elektronicznej: sekretariat@kbzlegal.pl
- KBZ Accounting i Consulting Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Zabrska 20, 40-083 Katowice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000730222, NIP: 6351847297, REGON: 380321830, adres poczty elektronicznej: biuro@kbzaccounting.pl
Może się zdarzyć, że powyższe spółki wspólnie poprowadzą obsługę Państwa sprawy bądź wspólnie nawiążą z Państwem kontakt – wówczas administratorem Państwa danych jest odrębnie każda ze spółek.
Jeżeli kontaktują się Państwo z nami mailowo, informujemy, że pracownicy i współpracownicy spółki KBZ Żuradzki Barczyk i Wspólnicy Adwokaci i Radcy Prawni sp. k. posługują się domeną mailową „kbzlega.pl”, natomiast pracownicy i współpracownicy spółki KBZ Accounting i Consulting Sp. z o.o. domeną mailową „kbzaccounting.pl”.
Poniższe informację, na temat przetwarzania Państwa danych osobowych dotyczą każdej ze spółek wskazanych powyżej.
2. Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Zakres przetwarzanych danych jest uzależniony od relacji jakie nas z Państwem wiążą, przy czym wszelkie dane jakie są przez nas przetwarzane podchodzą od Państwa – są nam przekazane przez Państwa podczas nawiązania kontaktu bądź udostępnione nam przez Państwa w związku ze świadczonymi przez nas dla Państwa usługami.
Co do zasady przetwarzamy dane niezbędne do kontaktu z Państwem, obsługi Państwa zgłoszeń poprzez kontakt mailowy oraz poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej Administratora. Możemy również przetwarzać Państwa dane w związku ze świadczoną przez nas Państwu pomocą prawną, a także w przypadku, gdy zapiszą się Państwo do naszego newslettera.
W oparciu o wskazane powyżej relację, zakres przetwarzanych przez nas danych może obejmować dane w postaci adresu e-mail, danych teleadresowych, danych rejestrowych, imienia, nazwiska, stanowiska czy uprawnień zawodowych – zarówno Państwa jak również Państwa pracowników i współpracowników którzy się z nami kontaktują, bądź których dane nam Państwo przekażą, ponadto, możemy przetwarzać dane, nie wskazane powyżej, a przekazane nam przez Państwa, lub Państwa pracowników i współpracowników, przykładowo wizerunek – jeżeli zostanie on nam udostępniony.
3. W jaki sposób przetwarzamy Państwa dane?
Niniejsza polityka dotyczy przetwarzania przez nas Państwa danych, przekazanych nam zarówno w formie mailowej bądź poprzez kontakt za pośrednictwem naszego formularza – tj. w zakresie samego kontaktu Państwa z nami, zanim nawiążemy z Państwem jakąkolwiek współpracę biznesową, jak również przetwarzania przez nas Państwa danych, przekazywanych nam w toku Państwa obsługi prawnej oraz w trakcie utrzymywania przez nas relacji biznesowej z Państwem – gdy zostaną Państwo naszymi kontrahentami czy klientami naszej kancelarii.
Przetwarzając Państwa dane osobowe dochowujemy należytej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, że zbierane przez nas dane będą:
• przetwarzane zgodnie z prawem,
• zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
• merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
4. W jakich celach przetwarzamy dane?
Państwa dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:
- nawiązywanie kontaktu biznesowego, współpraca z Państwem,
- realizacja zawartych z Państwem umów oraz ich rozliczeń,
- wypełnienie obowiązków prawnych – w tym podatkowych, księgowych, w związku z realizacją współpracy z Państwem,
- prowadzenie marketingu bezpośredniego naszych usług – w tym w ramach wysyłki newslettera, jeżeli się do niego Państwo zapiszą,
- obrona przed potencjalnymi roszczeniami,
- tworzenie zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.,
- inicjowanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych,
5. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane?
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych we wskazanych powyżej celach jest:
- niezbędność do realizacji umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b) RODO) – w zakresie w jakim kontaktują się Państwo z nami z zamiarem nawiązania współpracy bądź w zakresie w jakim podjęliśmy już i realizujemy wspólnie współpracę biznesową z Państwem lub dokonujemy wzajemnych rozliczeń,
- wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit c) RODO) – w zakresie w jakim administrator ma obowiązek wypełnić obowiązki prawne w tym podatkowe, księgowe czy archiwizacyjne,
- realizacja celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO) – w zakresie w jakim prowadzimy marketing bezpośredni naszych usług, (w tym wysyłkę newslettera), realizujemy nasze prawo do obrony przed potencjalnymi roszczeniami, tworzymy analizy czy statystyki bądź nawiązujemy z Państwem kontakt celem inicjowania czy podtrzymywania kontaktów biznesowych.
6. Jak długo będziemy przetwarzać Państwa dane?
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania.
W zakresie realizacji umowy łączącej nas z Państwem, dane osobowe będą przetwarzane przez okres do zakończenia współpracy, po tym czasie dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do obrony przez potencjalnymi roszczeniami oraz okres wymagany przepisami prawa np. z powodów księgowych, podatkowych czy archiwizacji – w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.
W zakresie w jakim zainicjowali Państwo kontakt z nami, za pośrednictwem mailowym lub poprzez formularz kontaktowy, Państwa dane będą przetwarzane do czasu obsługi Państwa zgłoszenia, a następnie przez okres niezbędny do obrony potencjalnych roszczeń oraz przez okres przechowywania wymagany przepisami prawa np. z powodów księgowych, podatkowych czy archiwizacji – w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.
W zakresie w jakim Administrator przetwarza Państwa dane na podstawie realizacji uzasadnionych interesów administratora (tj. marketing własnych usług, w tym wysyłka newslettera, przetwarzanie danych dla celów statystycznych czy analiz, a także obrona przez potencjalnymi roszczeniami) dane będą przetwarzane przez okres trwania tego celu, następnie przez okres niezbędny do obrony potencjalnych roszczeń oraz przez okres przechowywania wymagany przepisami prawa np. z powodów księgowych, podatkowych czy archiwizacji lub do czasu pozytywnego rozpatrzenia wniesionego sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
7. Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych?
Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, a zwłaszcza prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
Jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.
Realizacja powyższych uprawnień, jest możliwa poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres: sekretariat@kbzlegal.pl lub biuro@kzbaccouting.pl – w zależności od tego, która spółka jest Administratorem Państwa danych lub korespondencyjnie na adres danego Administratora.
Państwa wnioski, w ramach powyższych uprawnień powinny w miarę możliwości precyzyjnie określać czego dotyczy żądanie tj. z jakiego uprawnienia i w jakim zakresie chcą Państwo skorzystać.
Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce organem takim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.