
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

System wjazdu/wyjazdu (EES) już od 12 października
Już od 12 października 2025 r. zmieni się sposób przeprowadzania kontroli granicznych w Europie dla obywateli tzw. państw trzecich, podróżujących w ruchu...

Weto Prezydenta – co dalej z legalnym pobytem obywateli Ukrainy?
W dniu 25 sierpnia 2025 r. Prezydent zatrzymał wejście w życie nowej ustawy o pomocy dla obywateli Ukrainy. W uzasadnieniu wskazał, że część rozwiązań była...