
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Zawieszenie terminów w sprawach zezwoleń na pobyt a możliwość wniesienia skargi do sądu
Rosnąca liczba składanych wniosków o zezwolenie na pobyt w wielu województwach zderza się z problemami organizacyjnymi urzędów wojewódzkich, zwłaszcza z...

Jawność wynagrodzeń w procesie rekrutacji – nowe obowiązki pracodawców
Nowelizacja Kodeksu pracy, opublikowana 23 czerwca 2025 roku, wprowadza istotne zmiany dotyczące przejrzystości wynagrodzeń. Już od 24 grudnia 2025 roku...