
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Jak członkowie zarządu mogą uniknąć ryzyka posądzenia o udział w karuzelach VAT?
Karuzele VAT to jedno z najpoważniejszych zagrożeń podatkowych dla przedsiębiorców. Nawet nieświadomy udział w takiej strukturze może skutkować dotkliwymi...

Cinkciarz.pl – zablokowane środki, skargi i postępowania
W dniu 2 października 2024 roku Komisja Nadzoru Finansowego (dalej również jako: „KNF”) wydała decyzję w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na świadczenie...