
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Kancelaria KBZ zgłasza postulaty deregulacyjne
W trosce o poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce Kancelaria KBZ przekazała, za pośrednictwem Rzecznika Praw Przedsiębiorców, do...

Kontrola cudzoziemców przez Policję – jakie są uprawnienia organów i obowiązki pracodawców?
Legalność pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w Polsce podlega szczególnym regulacjom prawnym i może być kontrolowana przez różne organy, w tym Straż...