Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts
Czy zatrudnienie cudzoziemca będzie możliwe wyłącznie na podstawie umowy o pracę?
W dniu 31 grudnia 2024 r. na stronie Rządowego Centrum Legislacji została opublikowana najnowsza wersja projektu ustawy o warunkach dopuszczalności...
Wesołych Świąt
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku składamy Państwu serdeczne życzenia zdrowia, pomyślności i sukcesów w życiu osobistym i...