
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Ustawa pomocowa dla obywateli Ukrainy zmieniona
5 sierpnia 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy, która 7 sierpnia 2025 r. została przyjęta przez Senat i obecnie...

Dokumentacja cen transferowych za 2024 rok
Zbliża się termin wywiązania się z obowiązków w zakresie cen transferowych za rok 2024 - nie czekaj na ostatnią chwilę! (more…)