
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Nowy obowiązek dla pracodawców – przekazanie umowy z cudzoziemcem
Od 1 lipca 2025 r. wymagane jest przesyłanie umów zawieranych z cudzoziemcami w przypadku zatrudnienia na podstawie oświadczenia o powierzeniu wykonywania...

Przedłużenie wydawania polskich dokumentów podróży dla obywateli Białorusi
Obywatele Białorusi mieszkający w Polsce nadal mogą korzystać z uproszczonej procedury ubiegania się o polski dokument podróży dla cudzoziemca. Polski rząd...