Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts
Sprawozdanie finansowe za rok 2023 – ważne terminy
Przypominamy, że podmioty prowadzące w 2023 roku księgi rachunkowe, których rok obrotowy kończy się w dniu 31 grudnia 2023 r., mają obowiązek do 31 marca...
Obowiązek zapewnienia stacji ładowania samochodów elektrycznych od 1 stycznia 2025 r.
Jesteś dużym przedsiębiorcą? Sprawdź w jaki sposób dostosować swój parking do nowych przepisów. (more…)