
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

KBZ doradzała Labquality Oy (Finalndia) w związku z nabyciem przez Mérieux Equity Partners
KBZ advised Labquality Oy (Finalndia) in connection with the acquisition by Mérieux Equity Partners. KBZ doradzała Labquality Oy (Finalndia) w związku z...

Zmiany w kodeksie karnym – wspólnicy mogą składać wniosek o ściganie zarządu za działanie na szkodę spółki
Nowelizacja kodeksu karnego, która weszła w życie 1 października 2023 r. rozszerzyła krąg podmiotów uprawnionych do złożenia wniosku o ściganie...