
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Fundacja rodzinna – czym jest nowa instytucja w prawie polskim?
W dniu 22 maja 2023 r. wejdzie w życie ustawa o fundacji rodzinnej, która wprowadza do polskiego systemu prawnego nową instytucję – fundację rodzinną,...

Podatki w fundacji rodzinnej
Wprowadzenie do polskiego porządku prawnego nowej instytucji – fundacji rodzinnej – nasuwa wiele pytań i wątpliwości w zakresie prawnej oraz...