Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts
Dyrektywa w sprawie należytej staranności przedsiębiorstw (CSDDD)
24 kwietnia 2024 r. Parlament Europejski przyjął dyrektywę Corporate Sustainability Due Diligence Directive (Dyrektywa CSDDD w sprawie należytej...
Spory sądowe w procesach budowlanych – roszczenia podwykonawcy wobec inwestora na podstawie art. 6471 Kodeksu cywilnego
W sektorze budowlanym często dochodzi do sporów między różnymi uczestnikami procesu inwestycyjnego. Jednym z takich sporów są roszczenia podwykonawców (i...