
Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts

Zmiany w przepisach dotyczących zezwoleń na pobyt od 1 czerwca 2025 r. – co warto wiedzieć?
Od 1 czerwca 2025 roku w Polsce wchodzą w życie istotne zmiany dotyczące zezwoleń na pobyt cudzoziemców. Nowelizacje mają na celu uproszczenie procedur,...

Kiedy pożyczka podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
Zgodnie z art. 1 ust. 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC), pożyczki mogą podlegać opodatkowaniu w Polsce, jeśli dotyczą: (more…)