Kasjer musi zwrócić uwagę klientom nienoszącym maseczek
Zgodnie z aktualnymi przepisami osoby przebywające wewnątrz pomieszczeń w przestrzeni publicznej muszą nosić maseczki ochronne. Maseczkę trzeba założyć na przykład podczas zakupów czy w trakcie wizyty w urzędzie.
Osoby pracujące w miejscach objętych nakazem zasłaniania nosa i ust mają prawo do poproszenia klientów nienoszących maseczek o ich założenie. Pracodawca może więc polecić pracownikowi reagowanie na brak maseczki u klientów oraz kierowanie do nich prośby o jej założenie. Wynika to wprost z przepisów kodeksu pracy, co na łamach Dziennika Gazety Prawnej przypomniała mec. Aneta Żuradzka.
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym znajdą Państwo wypowiedzi ekspertki prawa pracy KBZ, który dostępny jest TUTAJ.
Latest Posts
Zmiany w oskładkowaniu umów cywilnoprawnych coraz bliżej
Kwestia zmian w zakresie oskładkowania umów zlecenia była wielokrotnie bezskutecznie przedmiotem dyskusji w przestrzeni publicznej, tym razem temat...
Umowa o współistnieniu znaków towarowych – czyli jak ugodowo zakończyć spór o znak towarowy
Wyobraźmy sobie dwie spółki, Spółkę A i Spółkę B, obie działające w branży spożywczej, a konkretnie w sektorze przekąsek. (more…)